تبلیغات
روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ ها
 
قالب وبلاگ
نویسندگان
لینک دوستان
صفحات جانبی
وسعت و میزان به کارگیری افزودنی ها به ویژه مستربچ های رنگی در بسته بندی پلاستیکی، توسط نام های تجاری معروف، آن قدر شدت گرفته که مصرف کنندگان را به طور جدی تحت تأثیر قرار می دهد. در حال حاضر مستربچ رنگی، عاملی برای جداکردن نام های تجاری و شناسایی محصولات اصل و کپی از یکدیگر است و نام های تجاری بزرگ رقابت شدیدی در به کارگیری نمونه های برتر آن دارند. در ایران اما این موضوع تنها در خصوص کپی سازی ظروف خارجی مورد توجه جدی قرار گرفته است. صنعت بسته بندی پلاستیکی ایران، مستربچ های رنگی را چندان مورد توجه قرار نده و به نظر می آید همواره شوک های ناشی از شکست های تجاری باید صنعت ما را به جلو بشکاند. این کم کاری و کم توجهی حتی گریبان تولیدکنندگان و واردکنندگان مستربچ های رنگی را نیز گرفته و ایشان وضع موجود را پذیرفته و منتظر محرکی از بیرون هستند. جلوه های ویژه رنگی در قطعات پلاستیکی، پدیده ای است که به مستربچ های مختلف رنگ که دارای رنگدانه های ویژه هستند و یا با استفاده از تکنیک ویژه ای تهیه شده اند، مربوط می شود.
وارد شدن در این محدوده با تمام رنگی شدن صفحات مجله، امکان پذیر شده است؛ چرا که بسیاری از جلوه های رنگی، یا معادل فارسی ندارند و یا اگر هم دارند، دقیقا آن چیزی که به چشم بیننده می رسد، نیستند. در هر حال سعی شده است در حد امکان با انتخاب عکس هایی مناسب، جلوه های رنگی مختلف نشان داده شوند. با آوردن معادل های انگلیسی انواع جلوه ها، علاقه مندان می توانند در صورت تمایل از طریق کاتالوگ فروشندگان لرنگ و یا اینترنت، درک روشنتری از مطلب به دست آورند و با جلوه های ویژه رنگی بهتر آشنا شوند. کالا ها وبسته بندی آنها یکی از فاکتورهای جلب کننده مشتری است و در دنیای پر رقابت تجارت امروز، بیش از پیش اهمیت پیدا می کند. برهی کالاهای گران قیمت، مثل جواهرات، عطر و ادکلن، از گذشته نیز بهترین و شیک ترین بسته بندی ها را داشته اند. ولی به نظر می رسد این مسأله به سایر کالا ها نیز گسترش پیدا کرده است و تولیدکنندگان در کنار نوآوری در محصولات، برای زیباتر جلوه دادن محصولات خود نیز هزینه می کنند. به ویژه از هنگامی که فروشگاه های سلف سرویس گسترش پیدا کرده اند، شکل ظاهری و در کنار آن رنگ بسته بندی اهمیتی تعیین کننده در موفقیت کالا در بازار پیدا کرده است. استفاده از رنگ به کمک طراحی، نقش مهمی در جلوه بسته بندی دارد. در واقع اهمیت کار طراحان، با استفاده از رنگ، می تواند جلوه نهایی خود را پیدا کند؛ به گفته ای زندگی رنگ است! و از دیدگاهی دیگر رنگ زندگی است! از دیدگاه یک شاعر نیز زنگ لبخند طبیعت است. صنعت رنگ برای بهبود ظاهر بسته ها کمک بزرگی می کند. روان شناسی بحث مهمی است که مسلما طراحان موفق، آنها را در نظر دارند. اما رنگ ها و جلوه های ویژه هم جای دیگری در این میان برای خود باز کرده اند. آخرین گزارشات تجاری گواه از آن است که در دنیای پر رقابت مستربچ سازی، بزرگان صنعت در آمریکا، اروپا و آسیای جنوب شرقی، بقای خود را در تولید مستربچ های ابتکاری و جدید، در کنار مستربچ های مختلف افزودنی می بینند و از چندین سال پیش، مانند بسیاری از صنایع دیگر به تحقیق و توسعه توجه بیشتری کرده و در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند. محصولات پلاستیکی با رنگ های متلون، ظاهر متالیک، ظاهر سرامیکی، درخشان یا به اصطلاح (های لایت)، طرح چوب، صدفی، مرواریدی، هولو گرافیک، شبرنگ، گرانیتی، فلور وسنت، رگه دار... نمونه هایی از هنر رنگ در جلوه بخضی بسته ها و سطوح پلاستیکی و حتی تزیین بسته های کادویی است.



برچسب ها: مستربچ،  
[ دوشنبه 7 تیر 1395 ] [ 08:52 ق.ظ ] [ علی احمدیان ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


موضوعات
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب
Online User

دانلود آهنگ